
Ik was zaterdag toch in de buurt, dus ik dacht effe naar binnen te gaan. Een vriend had me al gewaarschuwd voor de aggressieve verkooptechniek, maar ik dacht dat ik hier wel immuun voor zou zijn. Nou aggressief was het zeker, maar het begon nog redelijk vriendelijk.
Typisch Amerikaans: vragen hoe het met me is, maar eigenlijk al niet meer geinteresseerd zijn in het antwoord. Ik had kunnen zeggen, dat ik me zo klote voelde, dat ik had overwogen om mezelf in het kanaal te werpen. Hij had het waarschijnlijk niet eens gehoord. Ik kan gelukkig de eerste verkoper afpoeieren met een "ik kijk gewoon even rond". Salesperson 1: down.
Ik volg braaf de wandelroute; ja er is een wandelroute. Zwaar teleurgesteld loop is langs de ene lelijke bank na de andere, op zoek naar mijn droombank. Deze bleek helemaal aan het einde van de looproute te zijn. Ondertussen heb ik al twee andere verkopers van me af weten te schudden door m'n mp3-speler aan te zetten en hardop te neuriën.
Aangekomen bij mijn bank. Ik ga even zitten, om te kijken hoe het voelt. Dit had ik niet moeten doen. Voordat ik er erg in heb, word ik op MIJN bank vergezeld door een behoorlijk oude, slecht geblondeerde verkoopster. Ze heeft zich tactisch geplaatst tussen mij en de trap (de snelste ontsnappingsroute). Ik zit vast. Ik kan haar niet zo maar negeren. Da's onbeleefd. Dan maar gebruik maken van het feit, dat ze misschien iets over de prijs weet.
"Deze bank zit heerlijk hè? Is de stof niet prachtig" Het is een zandkeurige suede. Oerlelijk en ik ken mezelf; dit blijft nooit schoon.
"Nou, nee" ...was dus het verkeerde antwoord, want vervolgens werd ik overladen met stoffenstaaltjes, de één nog lelijker dan de ander.
Ze ziet helaas m'n enthousiasme voor een antraciete lapje en denkt dat ze binnen is. Ik heb haar snel uit die illusie geholpen.
"Ik wil nu geen bank kopen" "Ik heb nu geen nieuwe bank nodig, pas over een jaar"
"Nee, ik wil hem ook niet al bestellen of op een lijst staan, om gebeld te worden, net voordat hij uit de collectie gaat." "Nee, het gaat niet om de prijs, dus die korting maakt me helemaal niets uit."
"Nee, het ligt niet aan de bank, het ligt aan deze winkel. Ik wil niet zo behandeld worden. Ik wil dat u mij met rust laat. Gaat u aub even weg bij de trap."
Ik begin te vermoeden, dat ze dood neer moet vallen, voordat ik bij trap kan komen, maar gelukkig heeft ze door dat ik dat vermoeden heb en laat mij alsnog weggaan. Ik ren bijna de zaak uit en ik kom er echt noooooit meer.
4 comments:
Zij wordt nu waarschijnlijk ontslagen omdat ze haar dagelijkse quotum niet heeft gehaald. Dat is jouw schuld. Bruut!
Zeg nooit zomaar een chaise lounge tegen een chaise longue. :-)
Toch goed dat je het kanaal niet genoemd had; Seats en Sofa's zit zo dicht bij het kanaal dat ze zich misschien toch serieus zorgen hadden gemaakt.
Prachtig om te lezen!!!!
Waar wij wel erg blij om waren toen wij één keer bij Seats & Sofa's waren om gewoon te kijken wat ze allemaal in huis hadden is dat wij de verkopers wel makkelijk konden afpoeierden! Hoe wij dat geflikt hebben? Simpel (ook al het idioot klinkt) omdat wij doof zijn en dat wij alsof deden dat wij hun niet konden verstaan omdat ze te snel praatten en óók dat ze ons ook niet konden verstaan! (Begrijp me niet verkeerd.. de meesten kunnen ons goed verstaan!) Toen gaven ze op... en zeiden met een gebaar met hun vingers: kijk maar rond :)
Hahaha... !!
Post a Comment