Monday, June 25, 2007

Mi Casa





Eén van de redenen dat ik al weer veel te lang afwezig ben geweest is .... de loft (de andere is werk, meer dan de helft van de afdeling is op vakantie, ziek of helemaal vertrokken, dus ik heb 't een beetje druk gehad).

De offertes zijn binnen. Nou ja, binnen...ze moeten hier en daar bijgeschaafd worden. Of liever gezegd teruggeschaafd. Ik ben iets te naief geweest. 5000 euro voor electra en nog eens 10.000 euro voor de muren, 5000 euro voor de sanitaire voorzieningen en dan heb ik nog niet eens tegeltjes op de muren.

De droomkeuken staat helaas even in de ijskast. De muren zal ik voor een groot deel zelf maar moeten maken. De nieuwe meubels, die ik had ontworpen en die ik zelf ging maken, zijn voorlopig van de baan (ik neem m'n ouwe muk wel mee).

Al met al behoorlijk teleurstellend. Zo teleurstellend, dat ik een beetje depri ben geweest de laatste weken. Ik zag het gewoon niet meer zitten.

Gelukkig heb ik twee weken terug nog een gesprek gehad met een paar andere nieuwe bewoners. Dat heeft m'n bui behoorlijk verbeterd. En afgelopen zaterdag was er een kijkdag (zie de foto's ). Heerlijk om zo binnen rond te lopen in m'n toekomstige huisje. De ramen zijn prachtig, er komt enorm veel licht binnen. De buren zijn gezellig, het dakterras wordt fantastisch. M'n droom is weer wat rooskleuriger, ondanks de financiële tegenvaller. Nog maar +/- 9 maanden en nieuwe adres luidt: Lichttoren 174

5 comments:

Anonymous said...

Bij een grote bouwklus komen nu eenmaal altijd tegenvallers kijken. Zorg gewoon dat de basis goed is. De afwerking komt dan later wel. En... later lach je erom.

AschwinFrank said...

Wat een uitzicht (wat de raam betreft) !!!! Komt de zon volop in de woonkamer schijnen ?

Anonymous said...

Prachtig uitzicht over onze stad!

Anonymous said...

Ziet er iniedergeval fantastisch uit :) En dat dakterras maakt het helemaal af!

Anonymous said...

Heerlijk een loft, super lijkt me dat. Benieuwd naar het eindresultaat, nog 9 maanden ! Net een zwangschap ...... ;-)